Sunday 1 June 2008

Britain's Got Talent..

Minggu lepas..adalah minggu terakhir saya melihat siaran langsung britain's got talent.rancangan ini seperti american idol juga di mana ia adalah pertandingan berupa siaran langsung. Bezanya pertandingan britain's got talent ini membenarkan semua peringkat umur menyertai,menggunakan apa sahaja perkakas dan yang paling penting adalah mempunyai bakat yang istimewa dan mampu menarik perhatian umum utk mengundi paling banyak adalah pemenang. Pemenang hanya tempat pertama sahaja dan dihadiahkan wang berjumlah £100,000 dan akan mengadakan persembahan utk Royal Variety Performance.Rancangan ini di hakimi oleh 3 org artis atau celebrity ternama , dan berjaya menarik 12 million penonton .

err.. hehe..nampaknya saya sekeluarga juga termasuk di dalam bilangan peminat setia britain's got talent setiap tahun.Rancangan ini memang seronok di tonton dan hairannya setiap tahun pasti akan lahir bakat2 baru yang istimewa dan rakyat britain ini pula memang sanggup memvolunteerkan diri masing2 di hadapan kamera utk dihakimi walaupun menerima kritikan yang sangat pedas utk mengesahkan mereka sebenarnya mempunyai talent atau hanya adalah kegilaan sahaja. Antara mereka yang berjaya menarik perhatian umum adalah :


Strike: Bakat mereka berkarate..



Kate and Gin: Anjing yang bijak selalunya mmg berjaya menarik perhatian orang2 putih di sini.



Persembahan kumpulan tarian kanak2.Bakat kecil yang bertenaga.



Remaja yang mahir dgn bakat bermain bola..




Bakat yang diperolehi setiap tahun...persembahan nyanyian soprano.Fairyl yang hanya berumur 12 tahun.



dan tarian berduet kanak2:Memang comelllllll....



persembahan kumpulan menggunakan alat muzik.Seksi dan klasik.



tidak lupa penyertaan tarian indian yang berjaya meletakkan diri mereka hingga ke peringkat akhir.



tetepi saya suka perjalanan budak lelaki ini,yang tidak berjaya utk ke peringkat semifinal tahu lepas..tetapi berjaya pd tahun ini..George Sampson..



dan akhirnya ke final dan berjaya menjadi pemenang britains got talent 2008.


oh ya..Untuk melihat simon cowell senyum dan gembira sahaja...tontonlah britain's got talent.

2 comments:

Anonymous said...

tahun ni aku pun terlayan benda alah ni..tak leh miss plak tu..sanggup tak gi mana2..aku suke pompuan2 yg main alat muzik tu..tp org2 sini sume budak2 muda ensem n susah..ala2 trend org2 mesia ngundi jg le..

farah

Anonymous said...

haah..bertekak aku ngan ise sbb george tuh menang ..katenye..cube pikir..kenapa george tuh menang..2 3 kali cakap.tp..nak buat cemane..itu le namanye ngundi...aku pun dah tekan no tepon nak ngundi si george...nasib baik line busyy..:))