Sunday 13 April 2008

terima kasih rakan..

selepas kedatangan family farah dan kak su, family wardina pula datang melawat kami. wardina adalah salah seorang sahabat saya semasa belajar di ukm. wardina datang bersama keluarganya dan juga mak dan ayah yang dtg melawat dr malaysia. kedatangan wardina menambah ceria kehidupan saya kerana kami mula bercot-cet tentang kehidupan masing2. almaklumlah, sudah lama tidak ketemu.rasenye pada tahun akhir pengajian kami sudah tidak berhubung kerana sibuk dgn latihan industri dan project final masing2.

family wardina..
anak2nye pandai melayan anak saya..


sepanjang saya menjadi tuan rumah, tidak putus2 mereka yang berada di rumah mengucapkan' ala-sudah2 dah la mei'... 'ala mei..jgn le susah2'..
kadang2 rase.. alamak.. ape nak cakap balik nih..ehehehe..
tapi...sebenarnye bagi saya ,semuanye tidaklah begitu susah sangat. menyediakan makanan, memang saya buat hari2, cume bezanye.. kuantiti makanan yang disediakan jelah dibanyakkan. mungkin jugak ade sedikit berbeza kerana kadang2 tak perlu bangun awal pagi utk memasak.. tapi titik peluh yang dikeluarkan berbaloi sebenarnya.

Dgn anak yang saya merasa seronok melihat abang2 bermain.(alamak mmg yang datang sume baby dan abang boylahhh..hehe), saya belajar resipi baru, belajar petua baru, dan yang best.. saya tahu jugaklah cara memasak makanan saya betul atau tidak.. kerana sudah lame sangat, tidak ade contoh utk saya lihat utk memperbetulkan masakan saya.
well.. time kasih chef2 sume.

keadaan yang riuh rendah jugak membuatkan hati saya gembira kerana ,sudah lama saya tidak mendengar riuh rendah di dlm rumah.teringat sangat pada keluarga di malaysia. walaupun saya tinggal bersama arwah opah dan atok di kampung, tapi membesar bersama mak sedara yang semuanya 11 org, adalah bil yg agak ramai. keluarga mak dan ayah saya buleh di katakan seperti di dlm cerita'home alone' yg mana semuanya selalu kecoh2( 8 adik beradik) , dan setiap seorang mempunya feel masing2. kadang2 perjalanan yang sepatutnye bertolak pagi, tapi disebabkan ade yg berlengah2 atau terhegeh2(kate org perak) tertunda ke petang.malah kami juga asik suke bercerita dan berdebad dgn pendapat masing2.
jadi bile sume berkumpul di kampung, dirumah pah dan tok, memang hiruk pikuk. tapi alhamdulillah rumah pah yang mempunyai 8 bilik cukup menampung sume family.bukan juga setakat kenduri kendara, bile hari raya , sayalah juga dikatakan org penting , (walaupun saya rase, apalah sangat dorang nih asik suke panggil name umei?)tapi saya tetap jd org buruan kerana barang2 di dlm rumah saya yg tahu dan kene entertain mereka2 ,memandangkan saya yg tinggal di rumah bersama arwah pah dan tok.
kunjungan rakan2 ke rumah saya benar2 menambah skill saya melayan tetamu..konon..nyekan...hehehehe..dan agak2nye kalau saya dah balik ke mesia , saya pulak ke di buli menjadik chef baru..argh..tidakkkkkk2.....

Alhamdulillah, walaupun suami saya ade sikit2 sakit( batuk2)tapi semuanya okeh. perjalanan yang walaupun ada yang tidak menyeronokkan kerana angin kuat, tapi rasenye buleh jugalah di jadikan ilmu baru. sekurang2nye mereka ada gambaran bagaimana area south england .

harapan saya, semoga mereka tidak serik datang ke rumah saya lagi. maafkanlah jika ada terlebih atau terkurang.saya gembira menerima kedatangan anda semua.saya sentiasa memegang bahawa.. walaupun sesuatu itu menyusahkan pasti ade hikmah di sebaliknya.jadik utk memperoleh sesuatu yang baru, bersusahlah utk kehidupan yang lebih baik.. utk kehidupan dunia dan akhirat.

2 comments:

Anonymous said...

biasala... manja pah... mestila selalu kena buli. Lagipun umei kan paling muda, tenaga banyak.. boleh suruh sana sini.

wan cik

Anonymous said...

amin2..bialah muda lagi, bertenaga,berseri2, dan lagi satu wan cik jgn lupe doa..kayeeeeeeeeee...:D