Tuesday 26 February 2008

Damainya alam...

Hujung minggu baru-baru ini kami berjalan ke bandar exeter. jarak exeter dr rumah kami dalam 30 mile.exeter adalah salah satu bandar yang menarik dan menjadi tarikan pelancong.tapi di sebab kan kami tidak survey dulu tempat2 menarik, jadi biaselah..main belasah jer meredahnye. lagipun easter nih.. harap2nye rakan2 kami akan datang menziarah, jadi buleh la kami merancang perjalanan dahulu sebelum datang lagi ke sini.



sedikit gambaran bandar exeter



setelah penat berjalan, kami bergegas pulang memandangkan tiada tempat solat disediakan.harap2nye semasa dalam perjalanan pulang akan ada station minyak.tetapi malangnye station minyak yang kami singgah tidak ade wash room.argghh.. apelagi... seperti biase kami ambik jalan kampung.. dan mula meredah...jumpe pula kami pekan kecik dan.. dihujung kampung.. nampaknye macam hutan simpanan.damai. terjaga.dan alhamdulillah ade pula sungaii... ... mula2 takut juga..tapi belasah ajelah ..air sungainye.. best.. jernihh.. tapi sejukkkkk... selesai solat sambil menikmati keindahan alam lalu sekumpulan budak2 yang menaiki kenu menyusuri sungai dihadapan kami. saya sempat menangkap gambar sambil melambai. dan lambaian saya di balas. ehehehe.. fuhh.. memang saya akui org2 di sini ramah. semasa saya menangkap gambar dr dalam kereta juga.. ade seorang mamat yang membuat mimik muka gembira dan senyum. begitu spoting. dan.. bg saya.. saya suka exeter!!

2 comments:

Anonymous said...

aku da tak sabo nk gi jln2 ni..da nk muntah da aku tgk keje2 sklh aku ni ha...otak da tepu..smbl2 tu aku cari2 gak tpt2 best yg bakal kiter serang nnt...nnt kn perancangan aku..heheheh

farah

Anonymous said...

harapan aku.. ko muntah2 dulu kat umah ko yer... jangan muntah tengah jalan.. habis trip kite wehhh....aku pun dah berkobar2 nieee... nak buat menu...nak kemas umah yang tak reti2 aku mengemasnyeee... :D